SMZ cycle-car

Keskustelua muista idän innovatiivisista teknisistä laitteista

SMZ cycle-car

ViestiKirjoittaja Imppu » 19.10.2016 0:44

Hei olen juuri liittynyt heimoonne ja onkohan oikea paikka tälle ? itärautaa tullut yhtäkkiä omistukseni, alkoi dniepr sivarista ja nyt tähtipyörä ja SMZ josta utelisin täältä tietoo.
siis alkujaan suunniteltu sotainvaliideille kulkuvälineeksi ja tämä minulla oleva on kakkos versio tuosta S3D. valmistettu 1970-1997. 350cc IC moottori ja painoa 500 kiloa . . . eli ei mikään tykki.
Onko kukaan ollut sellaisen vieressä tai nähnyt? onko paljon suomeen tuotu?
tässä minun härvelissä uudempi takaluukku jossa on suomi kilvestä jäänyt kiiltävämpi kohta, eli ollut kilvissä ainakin kaksi joskus . . . ehkä????
vaikka onkin laatikkomainen ja kolkon muotoinen on hemmetin sympaattisen näköinen, 600:nen fiiattikin kalpenee rinnalla.
Imppu

Re: SMZ cycle-car

ViestiKirjoittaja idänihme » 03.11.2016 16:22

Viipurissa olen nähnyt ja ollut kyydissäkin. Kyllä sillä vaan paasee mutkaista tietä näkymättömiin, silläkin. Pitkin sodanjälkeistä Eurooppaahan tuonsorttisia tehtiin. Suomessakin Wihuri-yhtymä rakensi prototyypin, jonka muistan olleen näytteillä joillakin messuilla joskus vuonna 1957.
idänihme

Paluu Muu itäroipe