kannattaako mossen osia säilyttää

Remontti- ja virityskertomukset sekä -ohjeet plus entisöinti- ja projektipäiväkirjat

kannattaako mossen osia säilyttää

ViestiKirjoittaja jarkka65 » 13.12.2005 16:32

joo sori että kirjottelen taas,sellanen asia kävi mielessä kun kävin automobiili kerhossa eilen niin tulin siihen tulokseen,että kannattako minun jatkaa itäautojen harrastusta.Tuntuu kun se olis joku helvatan salaseura,sitten on kuitenkinkin tää mun kunto sellanen ja hermot sellaset,että museo ajoneuvoa ei tosta mun mossesta en ainakaan minä tee,joten kannattaako harrastusta jatkaa.nimittäin aikaa,rahaa,kärsivällisyyttähän se vaatii.Niin kysynkin kannattaako noita mossen osia säilyttää,ilmatteeks en anna kun tässä on kuitenkin tullu maksettua jonkunverran noista mosseista,kyllä toi pirukaskin lähtee purkuun jollei ketään ole kiinnostunu,en minä taas jaksa perehtyä mihinkään,mutta kun ne purkais menis pienempään tilaan,kun on tota tilanpuutetta,et osaako joku sanoa kannattaako osia säilyttää?,vai onko
suomessa niin paljon mosseja että osien säilytys on turhaa.Kaikkihan on
myynnissä kun hinnoista sovitaan.Se miksi aikanaan hommasin noi autot oli se kun sain ajokortin vuonna 82 ja eka auto oli elite 1500;nen S ja sen jälkeenhän noita on ollu. Toi 1300m on siitä hyvä että se on ollu vuodesta 74 sisätiloissa ja jopa lähtee käyntiin vaikka on venttiili vikainen.Kuinkahan monella mossekerholaisella on autot museokunnossa.
toivottavasti on jatkajia mosseystävillä.Vaimokin naputtaa että enempi rassaan autoja kun häntä. HEIPPA
jarkka65

ViestiKirjoittaja Muki » 14.12.2005 13:53

Mosse ja sen osat ovat aina säilyttämisen arvoisia, vaikka ilmankin niitä MR-kilpiä. Ei ole liikaa osia eikä harrastajia.

Joskus tuntuu siltä, että harrastuksissa sellaiset "Pro" kuviot kun valtaavat alaa, niin rannallehan siinä jää omine touhuineen. Olen tähän törmännyt itsekin, tosin en itäautopiireissä, mutta muutoin.

Välillä se on rieponut pientä ihmistä ihan oikeasti.

Olen kuitenkin päätynyt siihen, että teen omaan tahtiin, omilla ehdoilla, omia juttuja. Väittäisin että suurin osa meistä harrastajista on kuitenkin ihan samojen asioiden kanssa tekemisissä - tilanpuutteet jne. sitähän se käytännössä on.

Ei muuta kuin kahvinkeitin tulille ja antaa perfektionistien olla mitä ovat. Syvät kansan rivit arvostavat Mossetaltiointia. Näin on.
-------------------------------------------
Ford Aerostar AWD 4.0 xlt 1991
Ford F-150 2WD 300 efi / 5-spd 1989
Ford Econoline 300 / C6 / 9" 1981
Olds 442 1965
Muki

Kyllä se mielekkyys kannattaa rakentaa oman pään sisällä

ViestiKirjoittaja Nysse » 14.12.2005 18:57

Tuntuu joskus noiden osien kanssa että kun on ostattelemassa jotain, ei löydy mitään ja kun on kaupittelemassa, ei kukaan ole kiinnostunut, mutta aina jotain sitten kumminkin tapahtuu suuntaan tai toiseen.

Osat kyllä kannattaa nappailla talteen ja säilyttää, nämä eivät lisäänny ja itäautot ovat merkittävä osa maamme autoistumishistoriaa. Enemmän nämä herättävät muistoja ihmisissä kuin Rolssit ja Jagget.

Nurkathan romuista tahtoo täyttyä mutta sellaista tämä on, tuskin harrastaminen muillakaan ryhmillä on sen loistokkaampaa.

Pirukas kyllä kannattaa pitää tallessa!
"Itäautolla ajettu kilometri vastaa kymmentä länsiautolla ajettua kilometriä"
Nysse

Paluu Remonttipalsta