Painelaakerin voitelu

Remontti- ja virityskertomukset sekä -ohjeet plus entisöinti- ja projektipäiväkirjat

Painelaakerin voitelu

ViestiKirjoittaja tapjok » 09.11.2009 11:18

Millä tavoin painelaakeri kannattaa käsitellä, ennen asentamista, vai käsitelläänkö millään?
tapjok
 
Viestit: 72
Liittynyt: 16.02.2008 21:06

Re: Painelaakerin voitelu

ViestiKirjoittaja idänihme » 09.11.2009 15:49

Grafiittipainelaakerista "Sõiduautod Moskvits" kertoo seuraavaa: Vanha grafiitti poistetaan. Uuden "sisse pressimiseks" on muhvi kuumennettava liki 300 asteiseksi. Kun grafiitti on puristettu paikalleen, annetaan kappaleen jäähtyä. Uusi grafiitti on paikalleen puristettuna upotettava noin 70...80 asteiseen öljyyn puoleksi päiväksi, jotta se hyvin öljyyntyy ja kestää kauan. Ne vierintäpainelaakerit ovat kestovoideltuja, eikä niitä siis tarvitse erikseen voidella.- Pikkumossessa ei grafiittia tarvitse puristaa paikalleen, siinähän on ruuvikiristys. ( Sama painlaakeri käy kaikkiin ennen 1500-konetta tehtyihin vehkeisiin. Jos satut löytämään varaosaliikkeestä Hilman Impin painelaakerin muhveineen, se käy myös)
Edellä siis ohjeet pelkkää grafiittia vaihdettaessa. Useimmiten kai kuitenkin vaihdetaan koko laakeri muhveineen. Silloin tietysti riittää tuo öljyssä uittaminen.
idänihme
 
Viestit: 576
Liittynyt: 14.02.2008 20:57
Paikkakunta: Nokia

Re: Painelaakerin voitelu

ViestiKirjoittaja tapjok » 09.11.2009 19:52

Siinäpä tuli tyhjentävä vastaus voitelusta. Menettelen annetun ohjeen mukaisesti.
Kiitokset jälleen Idänihmeelle!!
tapjok
 
Viestit: 72
Liittynyt: 16.02.2008 21:06


Paluu Remonttipalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron