407 sytytysjärjestys

Remontti- ja virityskertomukset sekä -ohjeet plus entisöinti- ja projektipäiväkirjat

407 sytytysjärjestys

ViestiKirjoittaja p12523 » 04.07.2010 22:58

Mikä on Mosse 407:n sytytysjärjestys?
p12523
 
Viestit: 3
Liittynyt: 22.08.2008 18:29

Re: 407 sytytysjärjestys

ViestiKirjoittaja kaisjuh » 05.07.2010 6:30

Edestä laskien 1 - 3 - 4 - 2
kaisjuh
 
Viestit: 40
Liittynyt: 23.11.2008 15:24

Re: 407 sytytysjärjestys

ViestiKirjoittaja p12523 » 05.07.2010 18:54

kaisjuh kirjoitti:Edestä laskien 1 - 3 - 4 - 2

KIITOS!
p12523
 
Viestit: 3
Liittynyt: 22.08.2008 18:29

Re: 407 sytytysjärjestys ja vähän muutakin tietoa

ViestiKirjoittaja idänihme » 05.07.2010 20:49

Niin. Sitten vielä varmuuden vuoksi venttiilinsäätöä varten tiedoksi: Pako-imu-imu-pako-pako-imu-imu pako. 20 asteen lämpötilassa välykset: pako 0,20 ja imu 0,15. Ensin ykkössylinterin mäntä yläkuolokohtaan ja venttiilien säätö, sitten tasan puoli kierrosta ja kolmonen, taas puoli kierrosta ja nelonen, lopuksi puoli kierrosta ja kakkonen.Niin se menee... Vielä kannen kiristys: keskeltä reunoille päin kolmessa vaiheessa: 3 Nm-6 Nm- 7...7,5 Nm. Kpm-arvoina likimain samat lukemat. jälkikiristys noin 500 km:n perästä kylmänä, ja venttiilinvälysten tarkistus.
Kannentiiviste niin päin, että ylimääräinen reikä on vesipumppuun päin. Toisena tuntomerkkinä: pahvissa olevat pienet reiät niin, että pitkämäisemmät ovat koneen takapäässä.
Tulpat esim. NGK: BP6HS tai Bosch: W7A, tai näitä lähellä olevat lämpöarvot.
Ai niin, vauhtipyörällä olevat merkit: Kuula ja merkki 3M on sytytyshetki, hento viiva ykkös ja nelossylinterin yläkuolokohta. Tulipa sekava esitys, mutta asiaa kaikki.
idänihme
 
Viestit: 576
Liittynyt: 14.02.2008 20:57
Paikkakunta: Nokia

Re: 407 sytytysjärjestys ja vähän muutakin tietoa

ViestiKirjoittaja mahannus » 06.07.2010 6:54

tuossahan on jo niin kattava selitys, että jopa minäkin ymmärsin.
:D
-Matti
Avatar
mahannus
 
Viestit: 219
Liittynyt: 30.08.2005 6:37
Paikkakunta: Haukipudas

Re: 407 sytytysjärjestys

ViestiKirjoittaja Yogi » 21.07.2010 23:49

Päteekö toi venttiiliensäätöjärjestys myös IC pick-up 1500:een? Pikku epäselvyydessä myös tässä tapauksessa; jokaisen pytyn imu/pako voitaneen säätää samalla kertaa eli esim. 1-pytty, imu/pako samalla? Tsekataanko välys keinuvivun ja venttiilin välistä vai keinun ja nokan välistä?
***************************************************************************************************
Vain suurvaltojen laitteita: 6 Ladaa, Dodge Coronet & Chrysler 300
Yogi
 
Viestit: 54
Liittynyt: 01.07.2009 22:32
Paikkakunta: Pori

Re: 407 sytytysjärjestys

ViestiKirjoittaja idänihme » 22.07.2010 15:20

Sama järjestys on 1500-kuutioisessa. Yläkuolokohta on merkitty kampiakselin hihnapyörään lovella. Kahdesta lovesta ensimmäinen on sytytyshetki, toinen lovi yläkuolokohta. Yhtäaikaa säädetään saman sylinterin venttiilit. 1500:n kumpikin venttiilinvälys on 0,15 mm ja mitataan venttiilinvarren ja keinuvivun välistä.
idänihme
 
Viestit: 576
Liittynyt: 14.02.2008 20:57
Paikkakunta: Nokia


Paluu Remonttipalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron