Erään Mosse-mallin käyttäjän käsikirja neuvoo kiertämään 402 ja 407 -yläpalloniveltä neljänneskierroksen, niin turha välys vähenee, koska pallo kuluu toispuoleisesti. Uudemmissa voi nivelen purkaa ja poistaa tarpeen mukaan välilevyjä. Käsikirja sanoo myös, että "Moskvitsh -auton nivelet voivat hieman kolista, mutta ovat silti ihan kunnossa". 403 -mallista lähtien alatukivarsissa on ristikappaleen sijasta pallonivel, josta venäläinen ja virolainen kirja kertovat seuraavaa: " Moskvitshin alapallonivelen pystyvälys saa olla korkeintaan 4 mm mitattaessa kuormittamattomana pyörä ilmassa. Auton paino pitää ajettaessa välyksen poissa." Kannattaa tämä ilmoittaa katsastajallekin, jos alapallon välystä moititaan liian suureksi.
Joskus 402 ja 407 -Mossen olkatuen alatapin kulumaa korjattiin sovittamalla tapin ja puslan väliin partakoneenterä, sellainen vanhanaikainen, joita ei kyllä enää tahdo saa mistään, paitsi internetin kautta. On vähän poppakonstin makua, mutta toimii, tämä teräkonsti.