Warre tourist farmari -59

Remontti- ja virityskertomukset sekä -ohjeet plus entisöinti- ja projektipäiväkirjat

Warre tourist farmari -59

ViestiKirjoittaja peequ » 28.02.2011 13:48

Hei vaan kaikille! Haluaisin kysellä teiltä kaiken tietäviltä muutamia kysymyksiä koskien otsikon autoa.Kyseessähän on siis klassikko isolla K:lla ja minulla olisi mahdolisuus saada hankittua sellainen itselleni ensi kesänä.Muitakin klassikoita olen omistanut mutta malli kiinnostaa kauniin muotoilunsa vuoksi..ei niinkään tekniikan puolesta josta päästään varsinaiseen kysymykseen.Haluaisin nimittain vaihtaa autoon 4-tahti (tai diesel) tekniikan koska mielestäni se on käyttäjä ystävällisempi sekä taloudellisempi? mutta kuitenkin.. onko teillä vastaavia kokemuksia aiheesta? En tahtoisi tehdä autosta museoautoa vaan "entisöidä" sen varmatoimiseksi harrasteajoneuvoksi jolla voisi ajella huolettomasti pitempiäkin matkoja ja kauemmin kuin se 30 pvä vuodessa. joten jos teillä on tietoa tai vinkkejä tekniikan vaihdosta tai henkilöistä jotka sen voisivat tehdä ottaisin viestejä ilomielin vastaan.
HUH HUH tulipa siitä pitkä vuodatus :D
peequ
 
Viestit: 1
Liittynyt: 12.02.2011 16:29

Re: Warre tourist farmari -59

ViestiKirjoittaja idänihme » 01.03.2011 15:35

Nuo varsinaiset Warre-harrastajat varmaan tietävätparemmin, mutta joitakin mietteitä omalta IFA, Warre, Trabant, 2T Saab -ajoiltani. Minua viehätti tavattomasti juuri tuo kaksitahtimoottori: Ertyisesti miellyin AWE 353 /1973 farmariin, jonka uutena ostin ja ajoin parisataatuhatta km. Onhan se nykyään savuttavana vehkeenä varmaan aika kiusallinen ajoväline. Viimeisiin Warreihin asennettiin tehtaalla Volkkarin nelitahtista (olisikohan ollut Golfin 1300 kuutioinen) kaksi vuosikymmentä sitten. Olen yhden sellaisen nähnytkin. Kukahan niistä osaisi tarkemmin kertoa. Katsastajan kanssa käytävään paperisotaan kannattaa varautua ottamalla ennakkoon selvää Trafista, tai mikä se AKE nykyisin on.
idänihme
 
Viestit: 576
Liittynyt: 14.02.2008 20:57
Paikkakunta: Nokia

Re: Warre tourist farmari -59

ViestiKirjoittaja Warre 1000 » 05.11.2013 20:02

Nykyään pitäisi olla ainakin neljä nelitahti-warrea Suomessa. Tässä ilmeisesti juttua ensinmäisestä 4T-Warrea, mikä tuotiin Suomeen.

http://www.kolumbus.fi/ekaurane/emppucar.htm

Varaosia voikin Suomessa löytyä tästä.

http://www.warreteam.com/forum/viewtopi ... 10&t=10071
Avatar
Warre 1000
 
Viestit: 25
Liittynyt: 06.02.2009 19:37

Re: Warre tourist farmari -59

ViestiKirjoittaja jarkka65 » 25.01.2017 20:04

- Jos haluat pilata autosi niin kyllä siihen koneen saa vaihdettua paperisodan jälkeen.

- Yksi kaverini laittoi popedaan nissan bluuböördin koko tekniikan ja liikenteessä on.
jarkka65
 
Viestit: 238
Liittynyt: 29.11.2005 22:40
Paikkakunta: anjalankoski

Re: Warre tourist farmari -59

ViestiKirjoittaja Mosse-Aksu » 13.02.2017 19:12

Nuo tehdasvalmiit nelitahti-Warret ovat näitä "uusia" kulmikkaita. Nyt on kysymys siitä kauniista pyöreästä tyypistä, vieläpä sieltä alkupään malleista. Periaatteessa tekniikan vaihto ei tekijävelhoille ole ylipääsemätön ongelma. Onhan noita tehty aika huimiakin juttuja ja silti niitä on saatu katuliikenteeseen aivan laillisesti. Mobilistilehden K.L.B. on kirjoittanut pariinkin kertaa jo kauan sitten nelitahtikoneen saaneesta Warresta (Saab luovuttaja-auto), joka saattoi olla peräti tuo pyöreäkorinen (tai sitten ei). Eikös Warre kerholla muuten ole omat internetsivut?
Idästä nousee suuri valo.
Mosse-Aksu
 
Viestit: 154
Liittynyt: 12.09.2005 6:59
Paikkakunta: Iitti


Paluu Remonttipalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron